I jeszcze karty ze zwierzętami.
Powoli zmierzamy do zakończenia części czwartej, ale jeszcze dzisiaj w niej popracujemy.
Na chwilę udajemy się do "niezwykłych ogrodów".
Otwórzcie podręcznik na stronie 69 i przeczytajcie informacje o rodzajach ogrodów.
Popatrzcie na zdjęcia, jak różne są ogrody.
OGRÓD ANGIELSKI
OGRÓD FRANCUSKI
OGRÓD JAPOŃSKI
OGRÓD CHIŃSKI
OGRÓD WŁOSKI
OGRÓD SKALNY
W tych pięknych ogrodach widzimy kwiaty, krzewy, drzewa... .
Pomyślcie, który ogród podoba Wam się najbardziej i dlaczego?
Teraz przygotujcie ćwiczenia do matematyki część czwartą i obowiązkowo linijkę.
Będziemy zajmować się różnymi liniami: prostymi, krzywymi i łamanymi.
Pokazuje je Wam Noni.
Przygotuj zeszyt z matematyki i zapisz:
Narysujcie poznane linie w zeszycie, do narysowania linii prostej oraz linii łamanej użyjcie linijki.
Wśród linii na rysunku wskażcie linie łamane.
Jaki rodzaj linii przypominają Wam kształty tych liter?
Otwórzcie teraz ćwiczenia do matematyki część czwartą na stronie 56 i wykonajcie zadanie 1, 2 i 3.
Do wykonania kolejnych zadań na stronie 57 koniecznie przygotuj linijkę.
To kształty drukowanych liter alfabetu,
przyjrzyjcie się im uważnie.
Wykonajcie zadania 4, 5 i 6 na stronie 57.
CZAS NA PRZERWĘ. Teraz trochę ruchu, a przy okazji możecie poćwiczyć liczenie w języku angielskim.
LEKTURA
Dzisiaj popracujemy nad fragmentem lektury, z którą pewnie niektórzy z Was już się spotkali.
Ta lektura to:
Otwórzcie ćwiczenia część czwartą na stronie 76 i uzupełnijcie metryczkę lektury, skorzystajcie z informacji, które znajdują się na okładce książki.
Pamiętajcie imiona i nazwiska piszemy wielka literą, tytuły zapisujemy wielką literą.
Teraz posłuchajcie fragmentu lektury, możecie śledzić tekst w podręczniku na stronach:71, 72, 73 i 74.
ZAPRASZAM DO POSŁUCHANIA LEKTURY.
Trudne wyrazy:
- kuratela - opieka
- penetrować - przeszukiwać
- chichotać w kułak - wyśmiewać się z kogoś ukradkiem
- rozsierdzić się - rozzłościć się
Zastanówcie się i odpowiedzcie na pytania:
- Jak zmienił się Ogród, kiedy przyszło do niego Nic?
- Jak zachowywało się Nic wobec mieszkańców Ogrodu?
- Kto odkrył, że Nic pojawiło się w Ogrodzie?
- W jaki sposób szpak Stach pokonał Nic?
Przygotujcie zeszyt z języka polskiego i zapiszcie:
Wymieńcie bohaterów lektury.
Na koniec narysujcie w zeszycie: Jak wyobrażacie sobie głównego bohatera Nic?
Na podsumowanie dzisiejszego dnia proponuje fragment sztuki "Kapelusz Pani Wrony".
Jutro wracamy jeszcze do lektury. Miłego popołudnia!
Czekam na zdjęcia!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.