wtorek, 5 maja 2020

Środa 6 maja 2020 r.

Dzień dobry! Ależ "powyrastało" tych tulipanów. Pięknie!



                            










I jeszcze karty ze zwierzętami.



Powoli zmierzamy do zakończenia części czwartej, ale jeszcze dzisiaj w niej popracujemy. 
Na chwilę udajemy się do "niezwykłych ogrodów".

Otwórzcie podręcznik na stronie 69 i przeczytajcie informacje o rodzajach ogrodów.

Popatrzcie na zdjęcia, jak różne są ogrody. 

OGRÓD ANGIELSKI


OGRÓD FRANCUSKI



OGRÓD JAPOŃSKI



OGRÓD CHIŃSKI


OGRÓD WŁOSKI


OGRÓD SKALNY


W tych pięknych ogrodach widzimy kwiaty, krzewy, drzewa... . 
Pomyślcie, który ogród podoba Wam się najbardziej i dlaczego?

Teraz przygotujcie ćwiczenia do matematyki część czwartą i obowiązkowo linijkę. 
Będziemy zajmować się różnymi liniami: prostymi, krzywymi i łamanymi.

Pokazuje je Wam Noni.

Przygotuj zeszyt z matematyki i zapisz:

Narysujcie poznane linie w zeszycie, do narysowania linii prostej oraz linii łamanej użyjcie linijki.



Wśród linii na rysunku wskażcie linie łamane.


Jaki rodzaj linii przypominają Wam kształty tych liter?

Otwórzcie teraz ćwiczenia do matematyki część czwartą na stronie 56 i wykonajcie zadanie 1, 2 i 3.

Do wykonania kolejnych zadań na stronie 57 koniecznie przygotuj linijkę.

To kształty drukowanych liter alfabetu,
 przyjrzyjcie się im uważnie.
Plakat Doodle kulas szkic litery alfabetu i cyfry na wymiar ...
Wykonajcie zadania 4, 5 i 6 na stronie 57.

CZAS NA PRZERWĘ. Teraz trochę ruchu, a przy okazji możecie poćwiczyć liczenie w języku angielskim.




LEKTURA

Dzisiaj popracujemy nad fragmentem lektury, z którą pewnie niektórzy z Was już się spotkali.

Ta lektura to:
Kapelusz Pani Wrony
Otwórzcie ćwiczenia część czwartą na stronie 76 i uzupełnijcie metryczkę lektury, skorzystajcie z informacji, które znajdują się na okładce książki. 
Pamiętajcie imiona i nazwiska piszemy wielka literą, tytuły zapisujemy wielką literą.
Teraz posłuchajcie fragmentu lektury, możecie śledzić tekst w podręczniku na stronach:71, 72, 73 i 74.

ZAPRASZAM DO POSŁUCHANIA LEKTURY.

Trudne wyrazy:
  • kuratela - opieka
  • penetrować - przeszukiwać
  • chichotać w kułak - wyśmiewać się z kogoś ukradkiem
  • rozsierdzić się - rozzłościć się






Zastanówcie się i odpowiedzcie na pytania:
  1. Jak zmienił się Ogród, kiedy przyszło do niego Nic?
  2. Jak zachowywało się Nic wobec mieszkańców Ogrodu?
  3. Kto odkrył, że Nic pojawiło się w Ogrodzie?
  4. W jaki sposób szpak Stach pokonał Nic?

Przygotujcie zeszyt z języka polskiego i zapiszcie:

Wymieńcie bohaterów lektury.
Na koniec narysujcie w zeszycie: Jak wyobrażacie sobie głównego bohatera Nic?

Na podsumowanie dzisiejszego dnia proponuje fragment sztuki "Kapelusz Pani Wrony".



Jutro wracamy jeszcze do lektury. Miłego popołudnia!
Czekam na zdjęcia!
I love these crows, such party birds right!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Kochani!  To już ostatni dzień nauki w tym roku szkolnym. Czas na wakacje! Dzisiaj już nie będzie żadnych zadań. Obejrzyjcie filmik, ...