środa, 1 kwietnia 2020

Czwartek 2 kwietnia 2020 r.

Witam Was w czwartek. Jak minął Wam Prima Aprilis? Udało się kogoś nabrać?
Astronomiczna wiosna - Ozdoby: Wiosenne kwiaty 1 Marzec Ozdoby Święta i pory roku Wiosna

Przesyłacie wiele zdjęć, jestem z Was dumna, że tak pięknie pracujecie.

Oto niektóre z nich:
 

Nawet bałwanka udało się ulepić tej wiosny.
  

                    



A teraz czas do pracy!
Przygotujcie podręcznik, ćwiczenia z j.polskiego i matematyki, zeszyty i piórnik.

Na początek PRZYPOMINAJKA. Obejrzyjcie poniższe "tablice" przypominające wiadomości o rzeczowniku, czasowniku i przymiotniku.






Propozycja utrwalenia czasowników



Teraz sprawdź się ! Czy już rozpoznajesz rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki?


Odczytaj wyraz, który pokaże się u dołu, zastanów się, czy to rzeczownik, czasownik, przymiotnik. następnie poprowadź czerwonego ludzika do odpowiedniej nazwy. POWODZENIA!

Kliknij w poniższy wyraz!


                                                                        LABIRYNT



Tematem dzisiejszych zajęć są WIOSENNE KWIATY. 

Na początek otwórzcie zeszyty z j.polskiego, zapiszcie lekcję, datę i cel. Następnie przepiszcie początek zdania. Waszym zadaniem jest dokończenie tego zdania.


Otwórzcie podręcznik na stronach 38 i 39, przeczytajcie głośno wiersz pt.: "Wiosna" oraz obejrzyjcie ilustracje.
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: 

  1. O czym szumi wierzba?
  2. Jakie kwiaty pierwsze zakwitają na wiosnę?
Odszukaj w wierszu nazwy roślin i zapisz je w zeszycie w  kolejności alfabetycznej.

A teraz obejrzyj uważnie film, postaraj się zapamiętać pokazane w nim kwiaty i ich nazwy.

                          Kliknij w poniższy wyraz!




CZAS NA ĆWICZENIA.

Otwórzcie ćwiczenia na stronie 40 i 41.

PRZYPOMINAJKA: wyrazy rymujące się posiadają tę samą cząstkę na końcu wyrazu, np.:


poduszka - serduszka
trąbka - gąbka
króliczek - serniczek 

Teraz wykonajcie ćwiczenie 1 na stronie 40. 
Zajrzyjcie jeszcze raz do tablic: rzeczownik, czasownik i przymiotnik.

Wykonajcie ćwiczenie 2 na stronie 40.

PORA NA PRZERWĘ. MOŻE CHWILA RUCHU?

Kliknij w poniższy wyraz!



Tak jak już wiecie, przymiotniki odpowiadają na pytania: jaki? jaka? jakie?

Cechy ludzi, zwierząt, roślin i rzeczy maja różne nasilenie, to znaczy że:
  • książka naszym zdaniem może być: ciekawa, ciekawsza, najciekawsza;
  • deser może być: smaczny, smaczniejszy albo najsmaczniejszy;
  • piosenka może być głośna, głośniejsza i najgłośniejsza.

Spróbujcie wykonać ćwiczenie 5 na stronie 39.
sprawdźcie ile zapamiętaliście, wykonajcie ćwiczenia 3 i 4 na stronie 41.



CZAS NA ZABAWĘ.

Przygotujcie kostkę do gry, kredki, pisaki itp.

WYTURLAJ  KOTA


LUB PSA


Na zakończenie zajęć trochę matematyki. Otwórzcie matematykę na stronie 24 i wykonajcie zadania: 1, 2, 3 i 4. 

To już wszystko na dzisiaj.


Po świętach wielkanocnych będziemy omawiali 
lekturę pt.: "Calineczka" H. Ch. Andersena.

Lekturę znajdziecie poniżej, możecie ja przeczytać albo 
wysłuchać.

                         Kliknij w poniższy wyraz!



Do widzenia! Czekam na Wasze prace, 
na wyturlane psy i koty.


 #resultado #desenhos #animais #pessoas #imagem #kawaii - #animais #desenhos #imagem #kawaii #pessoas #Resultado








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Kochani!  To już ostatni dzień nauki w tym roku szkolnym. Czas na wakacje! Dzisiaj już nie będzie żadnych zadań. Obejrzyjcie filmik, ...