Witam Was w czwartek. Jak minął Wam Prima Aprilis? Udało się kogoś nabrać?
Przesyłacie wiele zdjęć, jestem z Was dumna, że tak pięknie pracujecie.
Oto niektóre z nich:
Nawet bałwanka udało się ulepić tej wiosny. |
A teraz czas do pracy!
Przygotujcie podręcznik, ćwiczenia z j.polskiego i matematyki, zeszyty i piórnik.
Na początek PRZYPOMINAJKA. Obejrzyjcie poniższe "tablice" przypominające wiadomości o rzeczowniku, czasowniku i przymiotniku.
Teraz sprawdź się ! Czy już rozpoznajesz rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki?
Odczytaj wyraz, który pokaże się u dołu, zastanów się, czy to rzeczownik, czasownik, przymiotnik. następnie poprowadź czerwonego ludzika do odpowiedniej nazwy. POWODZENIA!
Kliknij w poniższy wyraz!
Kliknij w poniższy wyraz!
LABIRYNT
Tematem dzisiejszych zajęć są WIOSENNE KWIATY.
Na początek otwórzcie zeszyty z j.polskiego, zapiszcie lekcję, datę i cel. Następnie przepiszcie początek zdania. Waszym zadaniem jest dokończenie tego zdania.
Otwórzcie podręcznik na stronach 38 i 39, przeczytajcie głośno wiersz pt.: "Wiosna" oraz obejrzyjcie ilustracje.
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- O czym szumi wierzba?
- Jakie kwiaty pierwsze zakwitają na wiosnę?
A teraz obejrzyj uważnie film, postaraj się zapamiętać pokazane w nim kwiaty i ich nazwy.
Kliknij w poniższy wyraz!
CZAS NA ĆWICZENIA.
Otwórzcie ćwiczenia na stronie 40 i 41.
PRZYPOMINAJKA: wyrazy rymujące się posiadają tę samą cząstkę na końcu wyrazu, np.:
poduszka - serduszka
trąbka - gąbka
króliczek - serniczek
Teraz wykonajcie ćwiczenie 1 na stronie 40.
Zajrzyjcie jeszcze raz do tablic: rzeczownik, czasownik i przymiotnik.
Wykonajcie ćwiczenie 2 na stronie 40.
PORA NA PRZERWĘ. MOŻE CHWILA RUCHU?
Kliknij w poniższy wyraz!
Kliknij w poniższy wyraz!
Tak jak już wiecie, przymiotniki odpowiadają na pytania: jaki? jaka? jakie?
Cechy ludzi, zwierząt, roślin i rzeczy maja różne nasilenie, to znaczy że:
- książka naszym zdaniem może być: ciekawa, ciekawsza, najciekawsza;
- deser może być: smaczny, smaczniejszy albo najsmaczniejszy;
- piosenka może być głośna, głośniejsza i najgłośniejsza.
Spróbujcie wykonać ćwiczenie 5 na stronie 39.
sprawdźcie ile zapamiętaliście, wykonajcie ćwiczenia 3 i 4 na stronie 41.
CZAS NA ZABAWĘ.
Przygotujcie kostkę do gry, kredki, pisaki itp.
WYTURLAJ KOTA
LUB PSA
Na zakończenie zajęć trochę matematyki. Otwórzcie matematykę na stronie 24 i wykonajcie zadania: 1, 2, 3 i 4.
To już wszystko na dzisiaj.
Po świętach wielkanocnych będziemy omawiali
lekturę pt.: "Calineczka" H. Ch. Andersena.
Lekturę znajdziecie poniżej, możecie ja przeczytać albo
wysłuchać.
Kliknij w poniższy wyraz!
Do widzenia! Czekam na Wasze prace,
na wyturlane psy i koty.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.